Testünk

Vers

Itt a fejem, itt van ni,

Tessék jól megfigyelni!

Itt a szemem, fülem, szám,

Ez meg itt az orrocskám,

Orrom alatt az állam,

Rajta csinos szakállam,

Nyakam alatt kétfelől,

Széles vállam hegedül,

Vállamon két karom,

Két karommal dolgozom.

Itt a hátam, derekam,

Itt a mellem, kis hasam,

S lábamon megállok,

Táncolok és ugrálok.

 

Mondóka, ének

 

-Új dalt tanultunk:

Ha akarunk fonni, fonni koszorút,

kedves (gyerek név) fonjunk koszorút.

Körben állunk, kézfogással.

Akinek a nevét mondjuk, annak keresztbe kell tennie a kezét, és így fogja meg újra a két mellette levő gyerek kezét.

-Gyakoroltuk az eddig tanult dalos játékokat.

-Ismételtük az Egyedem, begyedem, bú mondókát, ezúttal úgy, hogy a gyerekek egy kis labdát adtak tovább egyenletes lüktetéssel, a szünetet megtartva.

-Ismételtünk régebben tanult mondókákat, egyenletes lüktetéssel kísérve, különböző testrészeken.

-Zenehallgatás:

A csitári hegyek alatt

Barkácsolás

-Pókhálót varrtunk (köszönet Sárosdi Virágnak a mintáért)

20210129_135503_0.jpg

20210129_135510.jpg20210129_135514.jpg


20210129_135525.jpg

Embert gyurmáztunk

20210128_134907.jpg

20210128_134913.jpg

20210128_134918.jpg

20210128_134922.jpg

20210128_134925.jpg

20210128_134929_0.jpg

 

Közös munka: ember alak készítése papírhengerek és csomagolópapír segítségével

received_213654097141657.jpeg

Környezetünk

A testünkről beszélgettünk

- Találós kérdések
Gondoltam egy testrészre, de csak egy dolgot árultam el róla! Például: „Én vagyok az a testrész, amely rúgja a labdát.”

-Nézd csendben!
A gyerekek körben állnak, és közben nem szólalhatnak meg. Az egyik gyerek fülébe súgtam egy testrészt, amit finoman meg kell egy pillanatra mozdítania, a többieknek meg ki kell találniuk, melyik testrész volt az.

-Különböző testhelyzetekben kellett megtalálni a megnevezett testrészt, megérinteni, megnevezni, mozgást végezni vele nyitott, majd csukott szemmel.

-Különböző munkákat mondtam, és meg kellett mondani, azt melyik testrészünkkel csináljuk. (pl. mosás, sétálás, rajzolás, stb)

-Egy gyerek felállt középre, behunyta a szemét, és valaki megérintette egy testrészét, neki pedig meg kellett neveznie azt a testrészt.

Mozgás

Kendőkkel tornáztunk.

Különböző testrészekre helyezve a kendőt kellett mozogni, illetve a kendőkkel végeztünk mozgásokat.

A négy csoport nevével-Kisvakond, Cinege, Nyuszi, Maci- játszottunk. Amikor elhangzott valamelyik neve, adott mozgást kellett végrehajtani:

Kisvakond-pad alá bújni

Maci-medve léptekkel járni (hangosan)

Nyuszi-nyusziugrás

Cinege-karlengetéssel járni

 

Matematika

 Hosszabb-rövidebb

A testrészekkel játszottunk.

Először megnéztük, egyforma hosszú-e a két karunk és a két lábunk.

Azután az volt a kérdés, a karunk vagy a lábunk a hosszabb.

Először megtippeltük, majd kitaláltuk, hogyan tudnánk megmérni. (színes fonalakkal)

Meg kell-e mérni mindkét karunkat és lábunkat? (nem hiszen már láttuk, hogy egyforma hosszú a két karunk és lábunk- a megoldást a gyerekek mondták)

Ezután megmértük mindenki karját és lábát, megállapítottuk, hogy jól becsültük, valóban a lábunk hosszabb.

Ezután előbb becsléssel, majd méréssel megnéztük, két gyerek közül kinek hosszabb a karja, vagy a lába. (hogyan tudjuk ezt megmérni-a már lemért fonalak összehasonlításával)

Végül a testrészek közül melyik hosszabb játék-szempillánk vagy a hajunk, lábujjaink vagy a kézujjaink, tenyerünk vagy a talpunk, melyik a kezünkön e leghosszabb ujj, melyik a legrövidebb.

Anyanyelvi nevelés

Állatnevek gyűjtése-mindig az előzőeket is mondani kellett a sajátunk elé: nyuszi, nyuszi-fóka, nyuszi-fóka-kakas, nyuszi-fóka-kakas-leopárd, stb.

Folytatásos mese

Vadadi Adrienn: Lea mindent jobban tud