Testünk
Vers
Itt a fejem, itt van ni,
Tessék jól megfigyelni!
Itt a szemem, fülem, szám,
Ez meg itt az orrocskám,
Orrom alatt az állam,
Rajta csinos szakállam,
Nyakam alatt kétfelől,
Széles vállam hegedül,
Vállamon két karom,
Két karommal dolgozom.
Itt a hátam, derekam,
Itt a mellem, kis hasam,
S lábamon megállok,
Táncolok és ugrálok.
Mondóka, ének
-Új dalt tanultunk:
Ha akarunk fonni, fonni koszorút,
kedves (gyerek név) fonjunk koszorút.
Körben állunk, kézfogással.
Akinek a nevét mondjuk, annak keresztbe kell tennie a kezét, és így fogja meg újra a két mellette levő gyerek kezét.
-Gyakoroltuk az eddig tanult dalos játékokat.
-Ismételtük az Egyedem, begyedem, bú mondókát, ezúttal úgy, hogy a gyerekek egy kis labdát adtak tovább egyenletes lüktetéssel, a szünetet megtartva.
-Ismételtünk régebben tanult mondókákat, egyenletes lüktetéssel kísérve, különböző testrészeken.
-Zenehallgatás:
A csitári hegyek alatt
Barkácsolás
-Pókhálót varrtunk (köszönet Sárosdi Virágnak a mintáért)
Embert gyurmáztunk
Közös munka: ember alak készítése papírhengerek és csomagolópapír segítségével
Környezetünk
A testünkről beszélgettünk
- Találós kérdések
Gondoltam egy testrészre, de csak egy dolgot árultam el róla! Például: „Én vagyok az a testrész, amely rúgja a labdát.”
-Nézd csendben!
A gyerekek körben állnak, és közben nem szólalhatnak meg. Az egyik gyerek fülébe súgtam egy testrészt, amit finoman meg kell egy pillanatra mozdítania, a többieknek meg ki kell találniuk, melyik testrész volt az.
-Különböző testhelyzetekben kellett megtalálni a megnevezett testrészt, megérinteni, megnevezni, mozgást végezni vele nyitott, majd csukott szemmel.
-Különböző munkákat mondtam, és meg kellett mondani, azt melyik testrészünkkel csináljuk. (pl. mosás, sétálás, rajzolás, stb)
-Egy gyerek felállt középre, behunyta a szemét, és valaki megérintette egy testrészét, neki pedig meg kellett neveznie azt a testrészt.
Mozgás
Kendőkkel tornáztunk.
Különböző testrészekre helyezve a kendőt kellett mozogni, illetve a kendőkkel végeztünk mozgásokat.
A négy csoport nevével-Kisvakond, Cinege, Nyuszi, Maci- játszottunk. Amikor elhangzott valamelyik neve, adott mozgást kellett végrehajtani:
Kisvakond-pad alá bújni
Maci-medve léptekkel járni (hangosan)
Nyuszi-nyusziugrás
Cinege-karlengetéssel járni
Matematika
Hosszabb-rövidebb
A testrészekkel játszottunk.
Először megnéztük, egyforma hosszú-e a két karunk és a két lábunk.
Azután az volt a kérdés, a karunk vagy a lábunk a hosszabb.
Először megtippeltük, majd kitaláltuk, hogyan tudnánk megmérni. (színes fonalakkal)
Meg kell-e mérni mindkét karunkat és lábunkat? (nem hiszen már láttuk, hogy egyforma hosszú a két karunk és lábunk- a megoldást a gyerekek mondták)
Ezután megmértük mindenki karját és lábát, megállapítottuk, hogy jól becsültük, valóban a lábunk hosszabb.
Ezután előbb becsléssel, majd méréssel megnéztük, két gyerek közül kinek hosszabb a karja, vagy a lába. (hogyan tudjuk ezt megmérni-a már lemért fonalak összehasonlításával)
Végül a testrészek közül melyik hosszabb játék-szempillánk vagy a hajunk, lábujjaink vagy a kézujjaink, tenyerünk vagy a talpunk, melyik a kezünkön e leghosszabb ujj, melyik a legrövidebb.
Anyanyelvi nevelés
Állatnevek gyűjtése-mindig az előzőeket is mondani kellett a sajátunk elé: nyuszi, nyuszi-fóka, nyuszi-fóka-kakas, nyuszi-fóka-kakas-leopárd, stb.
Folytatásos mese
Vadadi Adrienn: Lea mindent jobban tud